fredag 10. august 2007

IKEA-tur og bordpussing

I dag har vi vært på IKEA på skikkelig storshopping. Med 2 biler som skulle fylles opp, 2 barn og lang handleliste var det ikke noe jeg kan si jeg så fram til! Vet jo at det er mange der ute som skulle ønske de bodde nærmere IKEA, men når man har det rett i nærheten så er det ofte mer stress enn stas. Vi gikk heldigvis tidlig på dagen så det gikk over all forventning. Minsten sovna ganske kjapt i vogna så da var det bare å putte oppi handlekurva imens jeg dro vogna etter meg. Dette er noen av innkjøpene:



Så skulle jeg gjerne hatt skjenken nedenfor til tv, men den var de selvfølgelig utsolgt for i begge østlandsbutikkene. Det er så kjedelig, for akkurat den skjenken hadde passet så bra inn i stua.

Jeg fant skjenken under på rosamunde design fra Danmark, synes den var kjempesøt! Men det blir bare med "kikken" tror ikke jeg noengang kommer til å kjøpe møbler fra utlandet. Synes det virker så komplisert med toll og moms og sånn.. Nå høres jeg veldig blond ut, og det stemmer forsåvidt også! (hårfargen altså, ikke stereotypen altså!)

I ettermiddag har vi pusset og malt spisestuebordet fra innlegget nedenfor. Det blir bare superlekkert! Skal legge ut bilder når det kommer i sitt nye miljø neste uke.

God helg til dere som stikker innom bloggen min!

6 kommentarer:

FO - 2 sa...

Flotte ting du har kjøpt deg på Ikea.
Bra at dere fikk en fin tur da. :)
Tipper bordet er blitt rålekkert.
Gleder meg til bilde.
Ønsker deg ei fin fin uke.
Klem fra en annen blondine. ;)
Hehe.

Anonym sa...

Ja helt enig med Ida, du har kjøpt deg kjempefine ting fra Ikea..Er imponert over at dere fylte 2 hele biler med ting og tang, bra at minsten sovnet så det gikk litt lettere da! Gleder meg til å følge med på hvordan dette blir tilslutt, og blond.. er jeg også. ( Har kjøpt et par lysestaker fra Danmark...for et styr... så jeg holder med deg i det med å kjøpe norske møbler!)

Anonym sa...

Hei vennen :)
Hvordan går det ??
Håper du har det fint om dagen og at det ikke er altfor mye stress med alt du driver med?
Nydelige ting du har fått med deg hjem fra Ikea ...ja, du har jo litt å fylle opp, hehe!:))

Klem
Bare si ifra om du vil en tur i lekeparken med barna en dag ;)

Olstad sa...

åhhh så mye fint du kjøpte på ikea. Er det ikke typisk at de ikke hadde det man skulle ha.


Håper du har det bra.

Therese sa...

Jeg har en nyinnkjøpt Ektorpsofa fra Ikea selv og er strålende fornøyd med min. Er så deilig å sitte/ligge i. At den er hvit er man veldig bevisst på den første tiden, også slapper man litt mer av etter hvert *ler*

Synes bloggen din var skikkelig fin og linker den til min jeg hvis du synes det er greit? :)

Hilsen nok en blondine :)

Moodboardwithflowers sa...

å vilken mysig blogg! jag tittar gärna in här igen!